Sprawozdawczość zarządcza

Program mKsiegowa.pl pozwala na prowadzenie sprawozdawczości zarządczej w wielu aspektach:

  1. Możliwość definiowania przekrojów - przekroje umożliwiają rozliczanie indywidualnych projektów lub centrów kosztowych, poza planem kont. Plan kont pozostaje prosty i czytelny, natomiast wszystkie dane otrzymuje się ze sprawozdań z rozbiciem na poszczególne przekroje. Program umożliwia definiowanie jedno- lub dwu-poziomowych przekrojów. Oznacza to, że w ramach danego programu można rozliczać jeszcze mniejsze projekty. Analogicznie w ramach departamentu można rozliczać mniejsze wydziały
  2. Definiowanie dowolnych sprawozdań na bazie planu kont. Sprawozdania można konfigurować na podstawie grup kont, nadając im odpowiednią formę. W ramach sprawozdania można używać funkcje dodawania i odejmowania innych pozycji. Wydruk sprawozdania następuje dla zadanego okresu obrotów. Podstawowe typy sprawozdań to bilans i rachunek zysków strat, natomiast można również definiować własne. Sprawozdania mogą być automatycznie wysyłane emailem do wybranych użytkowników programu.
  3. Budżetowanie - funkcjonalność umożliwia wprowadzenie budżetów dla poszczególnych wydziałów lub rodzajów działalności przedsiębiorstwa. Można raportować wykonanie budżetu w zadanych okresach.