Kartoteki towarowe i kartoteki kontrahentów
Dlaczego nie widać wszystkich klientów po kliknięciu na rozwijaną listę (drop down list)?
pokaż odpowiedźukryj
Zależy to od opcji w Ustawieniach ogólnych, zwanej Wybór klientów przez wyszukiwanie:
- jeżeli opcja jest zaznaczona, wówczas trzeba nacisnąć spację i wpisać kilka liter jako filtr wyszukiwania; opcję należy zaznaczyć jeżeli lista klientów jest długa
- jeżeli opcja nie jest zaznaczona, wówczas widać wszystkich klientów na liście.
Zalecane jest, aby opcja Wybór klientów przez wyszukiwanie była zaznaczona, jeżeli kartoteka klientów zawiera więcej niż 100 pozycji.
Podobnie działa wybór dostawców z listy.
Konto różnic magazynowych w kartotece towarów – kiedy ma zastosowanie?
pokaż odpowiedźukryj
Na to konto zapisywane są:
Jak zobaczyć kod towaru lub usługi przy wybieraniu pozycji z listy w kartotece?
pokaż odpowiedźukryj
Podczas wprowadzania dokumentów istnieje możliwość wyświetlenia kodu obok nazwy. Można włączyć wyświetlanie kodów razem z nazwą w Ustawienia wyświetlania -> opcja Wyświetlanie kodów towarów.
Dlaczego gdy wchodzę do "Dostawcy" i mam w polu "wybierz dostawcę", wartość "Nowy Dostawca", wówczas zakładka "Kontakty" jest nieaktywna?
pokaż odpowiedźukryj
Zakładka Kontakty zostaje uaktywniona po wybraniu istniejącego dostawcy lub po zapisaniu nowego dostawcy.
Wprowadziłem niepotrzebnie dostawcę, który już był wcześniej. Jak scalić 2 pozycje kartoteki dostawców?
pokaż odpowiedźukryj
Program księgowości internetowej mKsiegowa.pl posiada szereg możliwości wyszukiwania dostawców tak, aby zapobiec sytuacji gdy ten sam dostawca jest wprowadzony dwukrotnie.
Jeżeli zdarzy się sytuacja, gdy ten sam dostawca zostanie wprowadzony dwukrotnie niezbędne jest podjęcie następujących czynności:
- usunięcie wszystkich transakcji jednego z dostawców
- zmiana Statusu dostawcy w kartotece na Nieaktywny; usunięcie dostawcy nie jest możliwe, ponieważ skasowane dokumenty dalej pozostają w systemie, chociaż ich nie widać
- niektóre dokumenty (jak np. Pozycje Dziennika) można edytować poprawiając dostawcę
Podobnie można scalić pozycje kartoteki klientów.
W kartotece towarów wpisałem towar jakiś czas temu i próbuję zmienić jednostkę miary. Niestety jest niedostępna. Dlaczego?
pokaż odpowiedźukryj
W programie księgowości internetowej mKsiegowa.pl można dodawać pozycje do kartoteki towarowej. Dla każdej pozycji można określić jednostkę miary.
Wprowadzoną pozycję kartoteki używamy do wprowadzania faktur, korekt oraz dokumentów magazynowych w programie. Po wprowadzeniu pierwszego dokumentu zawierającego określoną pozycję kartoteki program blokuje możliwość zmiany jednostki miary w kartotece dla tej pozycji. Wynika to z tego, że jednostka miary zapisana w kartotece jest używana do przygotowania wydruków dokumentów. Zmiana jednostki miałaby wpływ na te dokumenty.
Sposób postępowania
Zalecany sposób postępowania w przypadku konieczności zmiany, to:
- jeżeli zmiana jednostki miary na wydruku wcześniej wystawionych dokumentów jest do zaakceptowania prosimy o kontakt z nami - zmienimy jednostkę w kartotece
- jeżeli przekazane kontrahentom dokumenty posiadają jednostkę, która na tych dokumentach nie może ulec zmianie prosimy o założenie nowej pozycji kartoteki