Podpisywanie pliku za pomocą profilu zaufanego

Podpisywanie dokumentu za pomocą profilu zaufanego

Plik XML sprawozdania finansowego utworzonego w programie mKsiegowa.pl można podpisać za pomocą profilu zaufanego EPUAP. Niniejsza instrukcja pokazuje krok po kroku w jaki sposób można to zrobić.

Zakładamy, że wcześniej sprawozdanie finansowe w postaci pliku XML (lub innego - w zależności od formy działalności) został przygotowany na dysku komputerowym.

Krok 1 - rozpoczęcie procesu podpisywania sprawozdania

Za pomocą przeglądarki internetowej wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl oraz kliknij baner jak na poniższej ilustracji:

 

Jeżeli na stronie nie znalazłeś banera to spróbuj skorzystać z tego linku: podpisz dokument profilem zaufanym

Następnie kliknij klawisz "Podpisz lub sprawdź dokument":

 

Krok 2 - pobranie dokumentu do podpisu

Na kolejnym ekranie kliknij "Wybierz dokument z dysku"

i znajdź dokument na dysku; kliknij "Otwórz".

Krok 3 - Podpisanie dokumentu

Jeżeli dokument jest poprawny, program wyświetli komunikat jak poniżej. Dokument w wersji oryginalnej można zobaczyć klikając "Zobacz dokument". Jeżeli chcesz podpisać dokument, kliknij klawisz "Podpisz".

 

Po kliknięciu klawisza program EPUAP pokieruje użytkownika, w zależności od przyjętego sposobu autoryzacji. Jeżeli autoryzacja następuje przez bank, wówczas program pokieruje do ekranu logowania do bankowości elektronicznej.

Krok 4 - pobranie gotowego (podpisanego) dokumentu

Na koniec wystarczy pobrać podpisany dokument na dysk. Dokument będzie miał format XML. Tak podpisany dokument można:

  • wysłać do podpisu do kolejnej osoby (jeżeli musi być podpisany przez więcej niż 1 osobę)
  • wysłać do eKRS (jeżeli firma lub organizacja jest zarejestrowana w KRS)

 

Następne kroki, to:

  • wysłanie tak przygotowanego pliku do innych osób, które muszą również złożyć swój podpis
  • wysłanie gotowego pliku XML sprawozdania finansowego przez system ekrs