Przyjęcie Zamówienia Zakupu

Zamówienia Zakupu wprowadza się w module Zakupy -> Przyjęcie Zamówienia Zakupu programu księgowego online mKsiegowa.pl.


Wprowadzanie dokumentu zamówienia

Wprowadzanie dokumentu rozpoczyna się od wypełnienia nagłówka:

  • Wybór Dostawcy
  • Numer ewidencyjny jest wewnętrznym numerem dokumentu w systemie. Program generuje numer automatycznie, na podstawie ustawionej Numeracji Dokumentów.

W środkowej kolumnie wprowadzamy:

  • Datę Zamówienia
  • Identyfikator Dostawcy, który jest numerem dokumentu nadanym przez dostawcę.

W kolejnej kolumnie wpisuje się następujące informacje:

  • Przyjęto Do pozwala wybrać magazyn, do którego przyjęte zostaną towary.
  • W polu Dostawa do pojawia się adres magazynu

Poniżej, w polu Pozycje Zamówienia wybieramy towary wybrane z kartoteki. Pozycje wybieramy z kartoteki za pomocą kodu lub z rozwijanej listy. Po określeniu ilości oraz ceny, klikamy na Dodaj Pozycję z prawej strony.

Program podpowiada ostatnio wprowadzoną (lub wcześniej ustawioną dla danego dostawcy) cenę zakupu.

Przed zakończeniem wprowadzania zamówienia można modyfikować wprowadzone wcześniej pozycje. W tym celu należy kliknąć ikonkę program księgowy online po prawej stronie wybranego wiersza.


Modyfikacja zamówienia

Wprowadzone zamówienia można modyfikować w module Zakupy -> Przegląd zamówień.


Rozliczenie zaliczki

Jeżeli w polu Wymagana zaliczka zostanie wpisana wartość zaliczki, wówczas program pozwoli na rozliczenie wypłaconej zaliczki z tym zamówieniem przed wprowadzeniem faktury zakupu. Dokument pojawi się na liście przy wprowadzaniu płatności.