Wprowadzenie
Podgląd kartoteki klientów dostępny jest w module Sprzedaż -> Przegląd klientów programu mKsiegowa.pl.
Dostępne funkcje kartoteki klientów
Na ekranie można:
- filtrować listę klientów; domyślnie program ma ustawiony filtr na klientów wprowadzonych do programu w ciągu ostatniego miesiąca; ponieważ w wersjach poprzedzających wersję 2.11.6 program nie zapamiętywał daty dodania klienta do kartoteki, więc klienci mogą nie być prezentowani na ekranie, o ile data nie została uzupełniona;
- modyfikować dane klientów klikając link z nazwą klienta;
- wysyłać emaile za pomocą ikonki ; domyślną treść emaila można ustawić w konfiguracji;
Sposób filtrowania kartoteki klientów
Dostępne są następujące opcje filtrów:
- w polu Wybierz klienta można wybrać tylko 1 klienta, w zależności od sposobu filtrowania kartoteki, ustawionego w Ustawieniach systemowych.
- za pomocą pola NIP/Pesel można filtrować klientów wg fragmentu NIPu
- pole Konto klienta pozwala na wyszukiwanie klientów wg pola w kartotece, o nazwie Nazwa rejestracji klienta
- pole Email klienta pozwala wyszukać wszystkich klientów, którzy w kontaktach mają email zawierający wpisany ciąg znaków
- zakres dat pozwala na zawężenie listy do klientów wprowadzonych do kartoteki w określonym zakresie dat
- Status klienta służy do wyboru klientów z określonym statusem ustawionym w kartotece
- pole Wszystkie pozwala wybrać wszystkie rekordy klientów do mass mailingu na danej stronie; jeżeli klient nie posiada ustawionego adresu email w kontaktach, wówczas rekord nie jest wybierany
Masowa edycja danych
Program umożliwia masową edycję danych klientów. Sposób działania jest następujący:
- należy zaznaczyć pole Więcej filtrów
- wybrać filtr, według którego wyszukiwane będą rekordy klientów; do dyspozycji są pola Skrócona nazwa, Nazwa, PESEL/NIP, Adres, Uwagi oraz Konto
- w polu obok można wpisać dowolną ilość wyszukiwanych wartości w kartotece; każda wartość musi być wpisana w kolejnym wierszu; pole można powiększyć myszką ciągnąc za prawy-dolny róg; można też wklejać wartości ze schowka;
- po wpisaniu wartości kliknij Szukaj
- znalezione rekordy zostaną wyświetlone na ekranie, a pod spodem pokaże się klawisz Masowa edycja danych
- jeżeli jakieś pozycje nie zostaną znalezione, program pokazuje je w oknie na dole strony Nieznalezione rekordy
- po kliknięciu klawisza można wybrać modyfikowane pole za pomocą checkbox i wpisać nową wartość
Uwaga: operacji nie można cofnąć; jeżeli chcesz mieć możliwość wycofania zmian, użyj klawisza Kontakt i zamów kopię danych.
Akcje przypisane do klientów
W programie można rejestrować akcje przypisane do klientów. Wykaz wszystkich akcji można zobaczyć klikając checkbox Pokaż ToDo.
Zapis notatek i wydruk kartoteki klientów
- Informacje o emailach wysłanych do klientów zapisywane są w notatkach na temat danego klienta.
- Wydruk danych klientów dostępny jest w Raporty Sprzedaży -> Podstawowe Dane Klientów.
Szybki eksport danych do pliku Excel
Istnieje możliwość szybkiego eksportu danych do pliku excel. Po wyszukaniu odpowiednich danych, wystarczy kliknąć na przycisk który znajduje się na samym dole.